Feed 
در این صفحه، پاسخ پرسشهای متداول داده شده است

1- کلیات+
پرشین ‌بلاگرز چیست؟
فید چیست؟
خبرخوان یا سیاره چیست؟
گوگل ریدر چیست؟
ویژگی های پرشین ‌بلاگرز چیست؟
سوابق پرشین ‌بلاگرز چیست؟
آیا اداره پرشین ‌بلاگرز بر اساس اصول خاصی است؟
هزینه های پرشین ‌بلاگرز از چه محلی تامین میشود؟
مدیران پرشین ‌بلاگرز چه کسانی هستند؟

2- ورود وبلاگ به مجموعه+
آیا امکان نمایش مطالب وبلاگ من در پرشین ‌بلاگرز وجود دارد؟
آیا وبلاگ من فقط میتواند در یک خبرخوان حضور داشته باشد؟
آیا برای ورود وبلاگ به پرشین‌ بلاگرز قرار دادن لوگوی پرشین ‌‌بلاگرز در وبلاگ من الزامی است؟
چند وقت است درخواست ورود به پرشین ‌بلاگرز را داده‌ام، چرا مطالب وبلاگ من نمایش داده نمیشود؟
وبلاگ من فید ندارد. آیا راهی برای نمایش مطالب وبلاگ من وجود دارد؟
فید وبلاگ من همراه با کاراکترهای نامربوط است. آیا راهی برای نمایش مطالب وبلاگ من وجود دارد؟
من وبلاگی با چند نوع موضوع فعالیت دارم. آیا وبلاگ من قابل ورود به پرشین‌ بلاگرز هست؟
فید طبقه‌بندی مطالبم را چگونه مشخص کنم؟
آیا ممکن است یک وبلاگ پس از ورود به پرشین ‌بلاگرز از یک خبرخوان حذف شود؟
مطلب وبلاگ من گاهی در خبرخوان مربوط نمایش داده نمیشود. مشکل چیست؟
آدرس وبلاگ یا فید وبلاگ من تغییر کرده است. چگونه این تغییر را به اطلاع شما برسانم؟
چگونه میتوانم نام وبلاگ خود را تغییر دهم؟

3- همکاری+

همکاری با پرشین ‌بلاگرز تا چه حد به دانش فنی و صرف زمان نیاز دارد؟
موضوعات مورد نظر پرشین ‌بلاگرز برای ایجاد خبرخوان کدام است؟
چگونه میتوانم موضوع پیشنهادی جهت ایجاد خبرخوان را به اطلاع شما برسانم؟


4- همراهی، تبادل لینک و لوگو+
چگونه میتوانم با پرشین ‌بلاگرز همراهی داشته باشم؟
سایت یا وبلاگ پر بازدیدی دارم و مایل به تبادل لینک یا ‌لوگو هستم. چگونه با مدیر مجموعه تماس بگیرم؟
چگونه میتوانم با پرشین ‌بلاگرز تبادل لینک کنم؟

5- سایر موارد+
در رابطه با پرشین ‌بلاگرز نظرات، انتقادات یا پیشنهاداتی دارم. چگونه باید با شما ارتباط برقرار کنم؟

مطلبی در مورد پرشین‌ بلاگرز نوشته‌ام. چگونه شما را در جریان بگذارم؟
پرشین ‌بلاگرز دارای ایراد نمایش در مرورگر خاصی است. چگونه مشکل را به اطلاعتان برسانم؟

کلیات
پرشین ‌بلاگرز چیست؟
پرشین بلاگرز مجموعه ای از خبرخوان های تخصصی است که به صورت اتوماتیک آخرین مطالب وبلاگها را دریافت و منتشر میکند. از طرف دیگر بزرگترین مجموعه طبقه بندی شده لینک وبلاگ‌ها در وبلاگ‌شهر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرشین ‌بلاگرز و ویژگیهای منحصر به فرد آن به مقاله «پرشین ‌بلاگرز به زبان ساده» رجوع فرمائید.

فید چیست؟
فید، خوراک یا کلمات مشابه، اشاره به شکل جدیدی از انتشار مطالب دارد که دارای مزایای منحصر به فردی است. برای کسب اطلاعات بیشتر یه مقاله «فید به زبان ساده » رجوع فرمائید.

خبرخوان یا سیاره چیست؟
خبرخوان و سیاره دو مفهوم هستند که غالبن به جای هم به کار میروند. خبرخوان، آخرین مطلب منتشر شده وبلاگها را بصورت اتوماتیک دریافت و منتشر میکند. وبلاگهای یک خبرخوان دارای موضوع فعالیت یکسان هستند.

گوگل‌ریدر چیست؟
گوگل ریدر یک خبرخوان است. خبرخوان، فیدریدر، خوراک‌خوان همه معنای واحدی دارند. کار گوگل ریدر مدیریت منابع اطلاعاتی است. گوگل ریدر که در وبلاگ‌شهر از کوتاه شده آن به شکل «گودر» هم استفاده میشود در فواصل زمانی کوتاه به وبلاگهائی که به آن معرفی کرده ایم مراجعه و آخرین مطالب آنها را به ما عرضه میدارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوگل ریدر به مقاله «فید، وبگردی با بالاترین سرعت ممکن » رجوع فرمائید.

ویژگی های پرشین ‌بلاگرز چیست؟
سیاره‌ها و خبرخوان‌های وبلاگ‌ها مدتی است به وجود آمده‌اند. خبرخوان‌هائی که مجموعه‌ای از اخبار برگرفته از منابع خبری را عرضه میکنند از قبل وجود داشته‌اند اما آنچه کار پرشین بلاگرز را برجسته میکند به شرح زیر است:
1- پرشین بلاگرز، خبرخوان عمومی یا تک موضوعی نیست بلکه مجموعه‌ای از خبرخوان‌هاست با موضوعات گوناگون.
2- بزرگترین مجموعه از وبلاگ‌های طبقه‌بندی شده در وبلاگ‌شهر است.
3- حجم عظیم و تنوع اطلاعات طبقه‌بندی شده در پرشین بلاگرز در وبلاگشهر بی‌سابقه است.
4- عملکرد پرشین‌ بلاگرز بر اساس مشارکت داوطلبانه در اداره امور و ایجاد خبرخوان است. ایده و عملکرد پرشین بلاگرز شباهت زیادی به ایده‌های وب2 دارد.
ToTheTop

سوابق پرشین ‌بلاگرز چیست؟
پرشین بلاگرز به صورت یک پروزه انفرادی توسط کورش اسلام‌زاده (دنیای وبلاگ)، از زمستان سال 85 آغاز شد. هدف، ارائه لیست‌های طبقه‌بندی‌شده از وبلاگ‌نویسان خارج از کشور بود که در نهایت بصورت لیست‌های متعدد بلاگرولینگ تحت عنوان "لیست وبلاگ‌های ایرانیان در جهان" در فروردین 86 آغاز به کار کرد. لیست اولیه شامل لینک به 363 وبلاگ از ایرانیان ساکن در 42 کشور جهان بود که به مرور تعداد وبلاگ‌نویسان بیشتری را، از نزدیک به 50 کشور جهان، در خود جای داد.

در چند ماه اخیر، با اختلالات به وجود آمده در سایت بلاگرولینگ، ایجاد تغییر در نحوه کارکرد پرشین ‌بلاگرز الزامی شد. پروژه پرشین ‌‌بلاگرز جدید توسط مجری اولیه از اواسط شهریور 87 شروع شد. هدف در دور جدید، جستجو برای یافتن راهی جهت دگرگونی در شیوه اطلاع‌رسانی وبلاگ‌شهر بود. حاصل کار، اکنون سیستمی است که از بسیاری جهات دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است.

پرشین ‌بلاگرز جدید چندین نوآوری را به همراه خود به وبلاگ‌شهر عرضه کرده است. از جنبه تکنیکی میتوان به عرضه مدل جدیدی از بلاگرول، شیوه منحصر‌به‌فرد ارائه سوپر خبرخوان در پلاتفرم بلاگر و ادیتور نگارشی زبان فارسی (مورد استفاده در خبرخوان‌ها) اشاره کرد. در زمینه شیوه اطلاع‌رسانی نیز نوآوری‌هائی صورت پذیرفته است که از مهمترین آنها میتوان به؛ ایجاد بستری برای ارائه تعداد زیادی از خبرخوان‌های تخصصی در یک مکان؛ و بکارگیری مشارکت وبلاگ‌نویسان در ایجاد و مدیریت خبرخوان‌ها اشاره کرد. از بابت اخیر پرشین بلاگرز تا حد زیادی بر گرایشات اخیر وب تحت عنوان وب 2 منطبق است.

پس از اتمام مراحل فنی ایجاد، و تا زمان ارائه نسخه جدید، پرشین ‌بلاگرز همراهان دیگری را هم داشته است که حضور آنان موجب تسریع در بازگشائی گردید. همراهان اولیه پرشین ‌بلاگرز یه‌ترتیب زمان شروع همکاری عبارت بوده‌اند از آقای عباس خسروبیگی (با اینترنت)، آقای محمد افراسیابی (عمواروند) و حسن عزیز (آی‌تی لاین).
پست افتتاحیه پرشین ‌بلاگرز اولیه را تحت عنوان " لیست عاشقان ایران" میتوانید در اینجا مشاهده کنید
پست افتتاحیه پرشین ‌بلاگرزجدید را تحت عنوان «پرشین ‌بلاگرز؛ خبرخوان طنزنویسان ایران را ارائه کرد» در اینجا مشاهده کنید.

آیا اداره پرشین ‌بلاگرز بر اساس اصول خاصی است؟
بله! پرشین بلاگرز دارای هدف، منظور و دیدگاهی برای رسیدن به آن است. 5 اصل بنیادی محور تمام روابط و دیدگاه‌ها در پرشین ‌بلاگرز است. این موارد در متن کوتاهی تحت عنوان مرامنامه پرشین بلاگرز قرار دارد.

هزینه‌های پرشین ‌بلاگرز از چه محلی تامین میشود؟
بر طبق اصل فعالیت افتخاری از مرامنامه پرشین ‌بلاگرز، فعالیت‌ها در پرشین ‌بلاگرز داوطلبانه و صرفاً به‌قصد خدمت است. از جانب دیگر پرشین ‌بلاگرز بر اساس امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایگان بنا شده است. بدین رو پرشین ‌بلاگرز دارای هیچ هزینه‌ای به‌غیر از هزینه‌های زمانی صرف شده توسط گردانندگان و همکاران نیست.

مدیران پرشین ‌بلاگرز چه کسانی هستند؟
آخرین لیست از مدیران پرشین ‌بلاگرز و همکاران تهیه‌کننده خبرخوان‌ها را در اینجا ببینید.
ToTheTop

ورود وبلاگ به مجموعه
آیا امکان نمایش مطالب وبلاگ من‌ هم در پرشین ‌بلاگرز وجود دارد؟
برای اطلاع از شرایط پذیرش وبلاگ‌ها «اینجا» را کلیک کنید.

آیا وبلاگ من فقط میتواند در یک خبرخوان حضور داشته باشد؟
این امکان وجود دارد که مطالب یک وبلاگ با توجه به زمینه فعالیت وبلاگ در یک یا چند خبرخوان به نمایش در آید.

آیا برای ورود وبلاگ به پرشین ‌بلاگرز قرار دادن لوگوی پرشین ‌‌بلاگرز در وبلاگ من الزامی است؟
خیر!

با این وجود پرشین‌ بلاگرزبه 3 علت به این لوگو نیاز دارد و امیدواریم که شما با قرار دادن لوگو در وبلاگتان از ما حمایت کنید.
علت اول: پرشین ‌بلاگرز حجم عظیمی از آخرین مطالب هزاران وبلاگ را ارائه میدهد اما به دلایل فنی این جایگاه در موتورهای جستجو منعکس نمیشود.
علت دوم: وبلاگ‌شهر معمولن برای لینک دادن از بلاگرول استفاده میکند که بازهم به دلایل فنی، پرشین‌ بلاگرز همیشه در انتهای لیست و یا حتی خارج از آن قرار می‌گیرد.
علت سوم: به دلایل مرامنامه‌ای و اصولی با هر وبلاگ/ وب‌سایت متقاضی، امکان تبادل لینک و لوگو نداریم.

بنابراین بخش بزرگی از امکانات معمول کسب بازدیدکننده بر پرشین ‌بلاگرز مسدود است و تنها چاره، گرفتن ترافیک لازم از کانال وبلاگ‌هائی است که مطالب‌شان در پرشین ‌بلاگرز به نمایش درمی‌آید. لطفن به این موضوع به این شکل هم نگاه کنید که قرار دادن لوگو پرشین ‌بلاگرزعملی با منافع بسیار هم هست. با قرار دادن لوگو پرشین ‌بلاگرزدر وبلاگ‌تان ترافیک بیشتری را برای پرشین ‌بلاگرز به وجود آورده اید که در نهایت خود باعث افزایش بازدید وبلاگ شما هم خواهد شد و مهم‌تر این‌که، با یک حرکت فرهنگی، مستقل و غیرانتفاعی نیز همراهی کرده اید.

چنانچه لوگو پرشین ‌بلاگرز را در وبلاگ خود قرار داده‌اید، لطفن توسط این فرم ما را مطلع کنید تا نام شما را چون سایرین در لیست همراهان پرشین ‌بلاگرز قرار دهیم.
ToTheTop

چند وقت است درخواست ورود به پرشین ‌بلاگرز را داده‌ام، چرا مطالب وبلاگ من نمایش داده نمیشود؟
درخواست شما مراحل مختلفی را در درون پرشین ‌بلاگرز طی میکند تا نهایتا مطالب وبلاگ شما، چون دیگر وبلاگ‌های مجموعه، به نمایش درآید.

در وهله اول درخواست شما به صورت اتوماتیک به همکار ایجادکننده خبرخوان ارسال میشود. در این مرحله این موضوعی بسیار مهم است که اطلاعات داده شده توسط شما دقیقاً طبق فرمتی باشد که تعیین شده است. توجه فرمائید که فرمت ارسال اطلاعات ممکن است در هر خبرخوان با دیگری متفاوت باشد.

پس از وصول در خواست شما، همکار مجری خبرخوان، درخواست شما را با «شرایط  پذیرش وبلاگ‌ها »  تطابق می‌دهد. هر گونه مغایرتی در این مرحله منجر به عدم قبول درخواست میگردد. اعلام یا عدم اعلام آن به شما از طریق ایمیل یا قراردادن نظر در بخش نظرات وبلاگ شما، از جمله اختیارات همکار تهیه کننده خبرخوان است و پرشین‌ بلاگرز نظارت و دخالتی در این مرحله ندارد.
نکته دیگر اینست ‌ که با توجه به این‌که فعالیت مدیران خبرخوان‌ها افتخاری بوده و به‌صورت فعالیت پاره‌وقت صورت می‌پذیرد مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها با توجه به شرایط متفاوت در هر خبرخوان بین یک‌تا دو هفته است.


وبلاگ من فید ندارد. آیا راهی برای نمایش مطالب وبلاگ من وجود دارد؟
جهت نمایش مطالب شما وجود فید در وبلاگ الزامی است. امروزه اکثریت سرویس‌دهندگان، فید وبلاگ را با فرمت‌های گوناگون عرضه میکنند. غالبن این تصور نادرستی است که یک وبلاگ خاص دارای فید نیست. برای اطلاع از چگونگی دستیابی به فید وبلاگ‌تان لطفا لیستی را که شامل فرمت‌های شناخته شده سرویس‌دهندگان وبلاگ است در اینجا ببینید.

فید وبلاگ من همراه با کاراکترهای نامربوط است. آیا راهی برای نمایش مطالب وبلاگ من وجود دارد؟
خرابی فید دلایل گوناگون دارد. متاسفانه از لحاظ فنی قادر به کمک شما نیستیم اما چنین مشکلی در بسیاری از موارد توسط مطالعه و عمل به توصیه‌های این «مطلب » برطرف شده است.

من وبلاگی با چند نوع موضوع فعالیت دارم. آیا وبلاگ من قابل پذیرش در پرشین‌ بلاگرز هست؟
پرشین‌ بلاگرز مجموعه‌ای از خبرخوان‌های تخصصی است که مطالب وبلاگ‌های یک موضوع خاص را به نمایش می‌گذارند. چنانچه بیشتر مطالب شما مرتبط با موضوع خبرخوان است وبلاگ شما مشکلی جهت حضور در خبرخوان مربوط ندارد. اما چنانچه وبلاگ شما دارای موضوعات متنوعی است امکان حضورتنها به 2 شرط (طبقه‌بندی صحیح و وجود فید طبقه‌بندی) وجود دارد. لطفاً در درخواست پذیرش، به جای آدرس فید وبلاگ، آدرس فید طبقه‌بندی را اعلام کنید.

فید طبقه‌بندی مطالبم را چگونه مشخص کنم؟
فرمت فید طبقه‌بندی چند سرویس‌دهنده وبلاگ را که می‌شناسیم در اینجا ببینید. با همکاری دوستانی که دارای اطلاعاتی در این زمینه هستند این لیست تکمیل تر خواهد شد.
ToTheTop

آیا ممکن است یک وبلاگ پس از پذیرش در پرشین ‌بلاگرز از یک خبرخوان حذف شود؟
هر وبلاگ بایستی در بدو ورود شرایط  پذیرش وبلاگ‌ها در پرشین ‌بلاگرز را دارا باشد. این شرایطی دائمی است که با تغییر آن، امکان حضور یک وبلاگ در یک یا تمام خبرخوان‌ها از بین میرود. جهت پذیرش مجدد، طی مراحل اولیه الزامی است.

مطلب وبلاگ من گاهی در خبرخوان مربوط نمایش داده نمیشود. مشکل چیست؟
وجود وبلاگ شما در لیست وبلاگ‌های خبر خوان مربوط نشانه آن است که مشکل از سمت پرشین ‌بلاگرز نیست و متاسفانه حل مساله از توان ما خارج است. در عین حال توجه داشته باشید که تاخیر در حد یک تا دو ساعت طبیعی است.

تاخیر زمانی بیش از این و یا عدم نمایش، ممکن است ناشی از دو علت عمده باشد.

علت اول اینست که ساعت وبلاگ شما مطابق با ساعت محل سکونت شما تنظیم نشده است.

علت دوم اینست که فاصله زمانی بین انتشار مطلب در وبلاگ شما و زمانی که فید شما در دسترس قرار میگیرد بیش از حد معمول است.

برای مشکل اخیر راه حل مناسب اینست که وبلاگ خود را پینگ کنید. پینگ سیگنالی است که به سرویس‌های مربوط ارسال شده و آنها را از وجود مطلب شما آگاه می‌کند. یک پینگ‌کننده خوب که هم‌زمان بیشتر سرویس‌های ضروری را باخبر میکند Ping-O-Matic است.

آدرس وبلاگ یا فید وبلاگ من تغییر کرده است. چگونه این تغییر را به اطلاع شما برسانم؟
لطفن از طریق این فرم تماس اقدام فرمائید.

چگونه میتوانم نام وبلاگ خود را تغییر دهم؟
نام وبلاگ شما بصورت اتوماتیک از وبلاگ شما برداشته می‌شود (در خبرخوان) و پرشین‌ بلاگرز دخالتی در چگونگی آن ندارد. تغییر نام وبلاگ، صرفن از طریق تنظیمات داخلی وبلاگ شما میسر است.
ToTheTop

همکاری
همکاری با پرشین ‌بلاگرز در ایجاد خبرخوان تا چه حد به دانش فنی و صرف زمان نیاز دارد؟
با رویه طراحی شده، ایجاد یک خبرخوان به سادگی ممکن است. چنین امری به دانش فنی و صرف زمان زیاد نیاز ندارد. بر طبق رویه پیش‌بینی شده، اداره خبرخوان ایجاد شده در گوگل ریدر وبلاگ‌نویس و همزمان با گشت معمول در اینترنت انجام میشود. علیرغم سهولت ذاتی این اقدام، پرشین ‌بلاگرز راهنماهای ساده و مصوری را در این باره تهیه کرده است. برای اطلاع بیشتر از چگونگی همکاری لطفاً اینجا را کلیک کنید.

موضوعات مورد نظر پرشین بلاگرز برای ایجاد خبرخوان کدام است؟
با توجه به محدوده فعالیت پرشین‌ بلاگرز که شامل اطلاع‌رسانی مطالب وبلاگ‌های حوزه فرهنگی زبان فارسی است امکان ارائه صدها خبرخوان وجود دارد. برای ایجاد ایده، پرشین‌ بلاگرز اقدام به ارائه تعدادی خبرخوان نمونه کرده است که لیست آنها را در «اینجا » میتوانید مشاهده کنید.

چگونه میتوانم موضوع پیشنهادی‌ام جهت ایجاد خبرخوان را به اطلاع شما برسانم؟
لطفا توسط این «فرم تماس » با ما در این مورد هماهنگ فرمائید.
ToTheTop

همراهی، تبادل‌لینک و لوگو
چگونه می‌توانم با پرشین‌ بلاگرز همراهی داشته باشم؟
با ما در رشد و بارور شدن پرشین ‌بلاگرز همراه باشید. به هرگونه همراهی یا همکاری شما نیاز داریم. بسته به امکان و تمایل شما، توصیه ما به دیگران، همکاری در ایجاد خبرخوان  و قرار دادن نشان پرشین ‌بلاگرز در وبلاگ‌تان کمک‌های موثری در استحکام پایه‌های این حرکت هستند. در صورت تمایل به قرار دادن لوگو در وبلاگ‌تان لطفاً از مجموعه لوگو پرشین ‌بلاگرز بازدید فرمائید. امیدواریم که رنگ و طرحی که هماهنگ با قالب وبلاگ شماست به همراه ابعاد کوچک و استاندارد 30-88 و نیز حجم بسیار ناچیز آن کمترین مزاحمت را برای شما به وجود آورد. لطفاً پس از قرار دادن لوگو، توسط این فرم با ما تماس بگیرید تا نام وبلاگ شما در لیست همراهان پرشین ‌بلاگرز قرار دهیم.

سایت یا وبلاگ پر بازدیدی دارم و مایل به تبادل لینک و لوگو هستم. چگونه با مدیر مجموعه تماس بگیرم؟
پرشین ‌بلاگرز تنها با سایت‌ها و وبلاگ‌های پر بازدید منفرد و مستقل مشروط بر اینکه فعالیتشان ناقض کپی رایت نباشد امکان تبادل لینک و لوگو دارد. لطفاً توسط این فرم با ما تماس بگیرید.

چگونه میتوانم در مجموعه دوستان پرشین ‌بلاگرز قرار گیرم؟
لطفاً  ما را با هر نامی که گویای فعالیت پرشین‌ بلاگرز از نظر شماست لینک کنید و سپس توسط این فرم تماس ما را مطلع کنید تا نام شما را در لیست دوستان پرشین ‌بلاگرز بدهیم. . نامهای پیشنهادی: "پرشین‌ بلاگرز" و هرگونه ترکیبی از "لینک و فیدیای وبلاگ‌شهر فارسی"
ToTheTop

سایر موارد
در رابطه با پرشین‌ بلاگرز نظرات، انتقادات یا پیشنهاداتی دارم. چگونه باید با شما ارتباط برقرار کنم؟
پرشین ‌بلاگرز را متعلق به خودتان و در جهت خدمت به وبلاگ‌شهر بدانید. لطفاً ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود بی‌نصیب نگذارید. جهت درج نقطه نظر خود به صورت انتشار عمومی در قسمت نظرات یکی از پستهای وبلاگ پرشین ‌بلاگرز، لطفاً این لینک را کلیک کنید. همچنین امکان ارتباط توسط این فرم تماس نیز هست.

مطلبی در مورد پرشین ‌بلاگرز نوشته ام. چگونه شما را در جریان بگذارم؟
مطالب منتشر شده در وب درباره پرشین ‌بلاگرز در «اینجا» جمع شده است. مطلب شما را نیز صرفنظر از محتوای آن، انتقادی یا تشویقی، در کنار سایر مطالب قرار خواهیم داد. لطفا جهت اطلاع به ما «اینجا » را کلیک کنید.

پرشین‌ بلاگرز دارای ایراد نمایش در مرورگر خاصی است. چگونه مشکل را به اطلاعتان برسانم؟.
نهایت سعی ما این بوده است که پرشین ‌بلاگرز در آخرین نسخه از مرورگرهای مطرح، یکسان و فاقد اشکال دیده شود. این مرورگرها عبارتند از اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و فلاک. در رابطه با ایراد در هر مرورگر و در هر نسخه از آن خواهشمندیم که مشاهدات خود را با ما توسط این لینک در میان بگذارید. تلاش خود را خواهیم نمود که پرشین‌ بلاگرز در مرورگر مورد استفاده شما نیز چون سایر مرورگرها بی‌نقص دیده شود.
ToTheTop